Υπάλληλος ξενοδοχείου: Επιλέξτε τον κατάλληλο | jobstoday.gr

Υπάλληλος ξενοδοχείου: Επιλέξτε τον κατάλληλο

Η εύρεση και η πρόσληψη του κατάλληλου υπάλληλου για το ξενοδοχείο σας είναι μία αρκετά δύσκολη διαδικασία. Σε περίπτωση που αναζητάτε να προσλάβετε για πρώτη φορά τον ιδανικό υπάλληλο για την δική σας ξενοδοχειακή επιχείρηση, η ανάγνωση των συμβουλών που ακολουθούν, θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη.

 ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ

Αρχικά, προτού ξεκινήσετε τις συνεντεύξεις εργασίας με τους υποψηφίους εργαζομένους, σκεφτείτε τις δεξιότητες που πρέπει να έχει το άτομο που θα προσλάβετε. Μη κοιτάξετε μόνο τις σπουδές που έχουν κάνει οι υποψήφιοι μόλις λάβετε τα βιογραφικά τους. Η δουλειά στο ξενοδοχείο είναι απαιτητική και δεν αρκούν μόνο τα hard skills των εργαζομένων. Είναι απαραίτητα και πιο σημαντικά τα soft skills.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ

Γι’ αυτό το λόγο, ο ιδανικός υπάλληλος ξενοδοχείου θα πρέπει να:

  • Διαθέτει πολύ καλές δεξιότητες επικοινωνίας και άριστη γνώση ξένων γλωσσών: Είναι απαραίτητο για να μπορεί να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους επισκέπτες και με το υπόλοιπο προσωπικό του ξενοδοχείου,
  • Να έχει την δυνατότητα του multitasking: Σε ένα οποιοδήποτε γραφείο, το multitasking δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικό. Όμως στο χώρο του ξενοδοχείου, ο υπάλληλος πρέπει να είναι ικανός να πραγματοποιεί ταυτόχρονα πολλές εργασίες για να ικανοποιεί τις προσδοκίες των επισκεπτών. Επίσης, θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται εύκολα σε αλλαγές που συμβαίνουν.
  • Να έχει γνώσεις για την τεχνολογία, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, την ασφάλεια, την υγιεινή και τις πρώτες βοήθειες.
ΟΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΤΕ

Επίσης, ο υπάλληλος ξενοδοχείου που θα προσλάβετε πρέπει:

  • Να είναι προσιτός ώστε οι επισκέπτες να νιώθουν άνετα μαζί του,
  • να είναι ευγενικός και να μπορεί να επιλύει εύκολα τα προβλήματα,
  • να ελέγχει σε μεγάλο βαθμό το άγχος του και να λειτουργεί καλά κάτω από πίεση: Ο υπάλληλος ξενοδοχείου, όσες προκλήσεις και αν παρουσιάζονται σε μία μέρα την ώρα της εργασίας του, θα πρέπει να τις αντιμετωπίζει με ψυχραιμία.
  • Να είναι χαμογελαστός, να αντιμετωπίζει την δουλειά του με σεβασμό και πάθος: Ένας εξαιρετικός υπάλληλος ξενοδοχείου θέλει να προσφέρει στους επισκέπτες μία υπέροχη εμπειρία και αγαπά πραγματικά την εργασία του,
  • να είναι πολιτιστικά ευαισθητοποιημένος; Δεν θα προτιμήσουν το ξενοδοχείο σας μόνο επισκέπτες από την Ελλάδα αλλά και επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Θα θέλατε ο υπάλληλος σας να σέβεται τον πολιτισμό του κάθε επισκέπτη. Λόγου χάρη, ο υπάλληλος πρέπει να γνωρίζει ποια φαγητά επιτρέπονται να φάνε οι επισκέπτες και ποια όχι, εάν σερβίρετε και πρωινό ή μεσημεριανό μέσα στο ξενοδοχείο.
  • Να είναι οργανωτικός και ευέλικτος,
  • να γνωρίζει καλά την περιοχή που βρίσκεται το ξενοδοχείο: Αρκετοί επισκέπτες θα θέλουν να μάθουν περισσότερα για την περιοχή και το πρώτο άτομο που θα σκεφτούν να ρωτήσουν είναι ο υπάλληλος που βρίσκεται στο ξενοδοχείο που διαμένουν.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ

Στην συνέχεια, ανακοινώστε στους ήδη υπάρχοντες υπαλλήλους πως αναζητάτε νέο άτομο και ρωτήστε τους μήπως οι ίδιοι γνωρίζουν κάποιο κατάλληλο για την θέση εργασίας. Εάν δεν βρείτε υποψήφιους με αυτό το τρόπο, δημοσιεύστε αγγελίες πρόσληψης σε sites που ειδικεύονται σε αγγελίες όπως είναι το jobstoday.gr αλλά και στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, όπως το Linkedin ή το Facebook.

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μόλις συγκεντρώσετε αρκετά βιογραφικά υποψηφίων, πραγματοποιήστε συνεντεύξεις εργασίας είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως μέσω zoom και skype. Εάν θέλετε, μπορείτε πρώτα να πραγματοποιήσετε μια τηλεφωνική συνέντευξη. Στην αρχή της συνέντευξης, περιγράψτε στον υποψήφιο την θέση, τις ώρες εργασίας, τα καθήκοντά του καθώς και τους επισκέπτες. Έτσι, ο υποψήφιος θα γνωρίσει αμέσως το περιβάλλον όπου θα κληθεί να εργαστεί.

ΠΟΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΝΑ  ΘΕΣΕΤΕ

Ρωτήστε, ακόμη, για τις φιλοδοξίες του και τους μακροπρόθεσμους στόχους του. Η απάντησή του θα σας βοηθήσει να καταλάβετε αν θέλει να εργαστεί στο ξενοδοχείο σας για αρκετό καιρό ή όχι. Άλλες ενδεικτικές ερωτήσεις που μπορείτε να θέσετε είναι οι εξής:

  • Πώς αντιμετωπίσατε στο παρελθόν έναν δύσκολο επισκέπτη ή πελάτη;
  • Γιατί θα θέλατε να εργαστείτε στο ξενοδοχείο;
  • Πώς είναι για εσάς η άριστη εξυπηρέτηση πελατών;
  • Έχετε εμπειρία σε παρόμοια θέση εργασίας;
  • Γνωρίζετε πρώτες βοήθειες;
  • Τι θα κάνατε σε μία περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως π.χ. σε πυρκαγιά μέσα στο ξενοδοχείο;
ΠΡΟΣΛΑΒΕΤΕ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ

Αναρωτηθείτε, επίσης, αν ο συγκεκριμένος υποψήφιος θα ταιριάζει με το υπάρχον προσωπικό σας. Είναι σημαντικό όλοι οι εργαζόμενοι να συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους. Αν πιστεύετε πως ο υποψήφιος δεν θα ταιριάξει, τότε πρέπει να τον απορρίψετε άμεσα. Επιπλέον, σκεφτείτε να προσλάβετε ένα υποψήφιο για μία δοκιμαστική περίοδο. Έτσι, θα δείτε αν αποδίδει σωστά σε πραγματικές συνθήκες εργασίας. Φυσικά, μη αμελήσετε να αμείψετε τον υποψήφιο είτε τον προσλάβετε, είτε όχι.

Συνοψίζοντας, η επιλογή του σωστού υπαλλήλου ξενοδοχείου πρέπει να γίνεται με πολύ προσοχή και σκέψη. Εάν ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές, θα προσλάβετε ένα ικανό υπάλληλο και θα έχετε ευχαριστημένους επισκέπτες που θα θέλουν να επισκεφτούν ξανά την ξενοδοχειακή σας επιχείρηση.

Job Quick Search

Cart

Καλάθι

Κοινοποίηση