Κοινωνικές δεξιότητες στην εργασία: Tips βελτίωσης | jobstoday.gr

Κοινωνικές δεξιότητες στην εργασία: Tips βελτίωσης

By 25/08/2021 Tips

Η καθημερινή αλληλεπίδραση με πολλά άτομα στο χώρο της εργασίας, καθιστά αναγκαίες τις κοινωνικές δεξιότητες. Αυτές θα σας βοηθήσουν ιδιαίτερα στην επαγγελματική σας εξέλιξη και ο εργοδότης θα είναι περισσότερο ικανοποιημένος από εσάς. Στο κείμενο που ακολουθεί, θα μάθετε τις βασικότερες διαπροσωπικές δεξιότητες, όπως διαφορετικά ονομάζονται, αλλά και μερικά tips για να τις βελτιώσετε.

ΠΟΥ ΩΦΕΛΟΥΝ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι ωφέλιμες τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για την επιχείρηση:

  • Σε μία συνέντευξη εργασίας θα εντυπωσιάσετε τον δυνητικό εργοδότη γιατί θα γνωρίζετε πώς να παρουσιάσετε τον εαυτό σας με ωραίο τρόπο,
  • Θα έχετε καλύτερες σχέσεις με τους συναδέρφους και θα εργάζεστε σε ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον. Συνεπώς θα είστε περισσότερο αποδοτικοί στα projects που θα σας αναθέτει ο εργοδότης,
  • Αν συναναστρέφεστε με πελάτες, οι κοινωνικές σας δεξιότητες θα οδηγήσουν σε περισσότερες πωλήσεις,
  • Θα σας γνωρίσουν καλύτερα οι συνάδερφοι και θα σας εμπιστευτούν περισσότερο.
ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

Η ενσυναίσθηση είναι η κυριότερη κοινωνική δεξιότητα για έναν εργαζόμενο. Όσοι διαθέτουν αυτή την ικανότητα, μπορούν να κατανοήσουν πλήρως και να διαδώσουν τα συναισθήματα ενός άλλου ατόμου. Φανταστείτε την στιγμή που κάποιος πελάτης έρχεται απογοητευμένος στο κατάστημα όπου εργάζεστε, εξαιτίας ενός ελαττωματικού αντικειμένου που προμηθεύτηκε από εσάς. Πρέπει να κατανοήσετε το πρόβλημά του, να δείξετε πως είστε πραγματικά ανήσυχος με αυτό και να τον βοηθήσετε μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημά του.

ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

Για να αποκτήσετε την ενσυναίσθηση, πρέπει να κατανοήσετε καλύτερα τους τους και να παρατηρείτε τα γεγονότα από την δική τους οπτική γωνία. Να ακούτε προσεκτικά τους απόψεις των συναδέρφων ή των πελατών, να τους υποστηρίζετε και να τους σέβεστε, να είστε ευγενικός και ταπεινός. Προβείτε σε ερωτήσεις για να καταλάβετε τους λόγους που οδήγησαν το άλλο άτομο να αισθανθεί τους αισθάνθηκε. Ρωτήστε, για παράδειγμα, τους προσδοκίες που είχε ο πελάτης μετά την αγορά τους προϊόντος. Έπειτα, προβείτε στην επικύρωση των συναισθημάτων του άλλου ατόμου, με την επανάληψη των ανησυχιών του. Πείτε τους πως καταλαβαίνετε γιατί νιώθουν έτσι.

Η ΕΝΕΡΓΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

Είναι σημαντική κοινωνική δεξιότητα η ενσυναίσθηση καθώς επιτυγχάνει την βελτίωση της επικοινωνίας, την ενίσχυση της δημιουργικής σκέψης και των εργασιακών σχέσεων. Άλλη σημαντική κοινωνική δεξιότητα που πρέπει να διαθέτει κάθε εργαζόμενος είναι η ενεργή ακρόαση: η ικανότητα δηλαδή του να δίνετε αμέριστη προσοχή στο άλλο άτομο που προσπαθεί να επικοινωνήσει με σας. Εάν είστε καλός ακροατής, θα έχετε τον σεβασμό των υπόλοιπων συναδέρφων.

 ΠΩΣ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ

Για να αποκτήσετε ή να ενισχύσετε αυτή την κοινωνική δεξιότητα, κάντε τα εξής:

  • Την ώρα που σας μιλά κάποιος, κοιτάξτε τον στα μάτια. Μη χάσετε την επαφή με τα μάτια, μέχρι να ολοκληρωθεί η συζήτησή σας,
  • Ακούστε τον προσεκτικά και μιλήστε όσο το δυνατόν λιγότερο.
  • Δείξτε περιέργεια και ενδιαφέρον για όσα σας αναφέρει το άλλο άτομο.
  • Σχολιάστε μόνο όταν τελειώσει ο συνομιλητής και μη τον διακόψετε νωρίτερα.
Η ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εξίσου σημαντική κοινωνική δεξιότητα στον εργασιακό χώρο είναι και η μη λεκτική επικοινωνία. Δεν επικοινωνούμε μόνο με το προφορικό ή το γραπτό λόγο, αλλά και με το σώμα μας. Η γλώσσα του σώματος φανερώνει πολλά για τον εαυτό μας και πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Οι χειρονομίες, η στάση και οι εκφράσεις του προσώπου είναι μη λεκτικά σημάδια επικοινωνίας.

TIPS ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Για να βελτιώσετε την ικανότητα της μη λεκτικής επικοινωνίας:

  • Προσέξτε τις χειρονομίες και την στάση σας σε μία συνομιλία: Καθίστε ίσια για να δηλώσετε πως είστε ανοιχτός και έτοιμος να πάρετε νέες πληροφορίες. Οι χειρονομίες θα ενθαρρύνουν τον συνομιλητή να μοιραστεί πράγματα.
  • Αποκτήστε έναν κατάλληλο τόνο: Ο τόνος της φωνής δείχνει το πώς νιώθετε. Προσαρμόστε τον ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκεστε.
  • Ελέγξτε τις εκφράσεις του προσώπου σας: Αν η είδηση που ακούτε, σας αγχώσει, είναι πιθανόν να φανεί στο πρόσωπο σας. Οι πολλές εκφράσεις ανησυχίας, θα αγχώσουν και τον συνομιλητή, προτού προλάβει να ολοκληρώσει όσα θέλει να πει. Αν μειώσετε τις εκφράσεις σας, θα τον βοηθήσετε να ολοκληρώσει την είδηση, χωρίς περισπασμούς.
  • Είναι προτιμότερο κατά την διάρκεια της συζήτησης να μη σταυρώνετε τα χέρια σας, ούτε να δαγκώνετε τα νύχια σας.
TIPS ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Επιπρόσθετα, σκεφτείτε πόσο πολύτιμος εργαζόμενος θα είστε για τον εργοδότη σας, εάν διαθέτετε δημιουργικότητα και καινοτομία. Είναι δύο εξαιρετικές κοινωνικές δεξιότητες και μπορείτε να τις ενισχύσετε εάν:

  • Ρισκάρετε και δημιουργείτε νέες αλλαγές,
  • Αποδέχεστε τα πιθανά λάθη σας,
  • Σκέφτεστε με διαφορετικό τρόπο,
  • Έχετε ιδέες και τις σημειώνετε,
  • Βελτιώνεστε με διαρκή νέα σεμινάρια,
  • Παίρνετε πρωτοβουλίες.

Ολοκληρώνοντας, οι κοινωνικές δεξιότητες διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο στην επαγγελματική ζωή ενός ατόμου. Ακολουθήστε τα παραπάνω tips για να τις βελτιώσετε και θυμηθείτε πως πρέπει να κάνετε συχνή εξάσκηση για να οδηγηθείτε στην επιτυχία.

Job Quick Search

Cart

Καλάθι

Κοινοποίηση