Experiential Marketing: Πώς ωφελεί μία επιχείρηση; | jobstoday.gr

Experiential Marketing: Πώς ωφελεί μία επιχείρηση;

Πόσοι από εσάς ενοχληθήκατε όταν μια διαφήμιση σταμάτησε στην μέση την αγαπημένη σας τηλεοπτική σειρά; Πόσοι χρησιμοποιείτε πρόγραμμα αποκλεισμού διαφήμισης στο διαδίκτυο; Ελάτε, ας είμαστε ειλικρινείς. Πλέον οι καταναλωτές δυσανασχετούν με τις διαφημίσεις προϊόντων και τις αποκλείουν από την ζωή τους. Και αν είστε εσείς ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης; Πώς θα αυξήσετε τους πελάτες δίχως να διαφημιστείτε; Η απάντηση είναι μία: Με το “experiential marketing“.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ “EXPERIENTIAL MARKETING”

Το “experiential marketing” ή αλλιώς “βιωματικό marketing” διαφέρει από μία παραδοσιακή διαφημιστική καμπάνια που έχει κουράσει τους καταναλωτές. Με την στρατηγική του “experiential marketing” οι επιχειρήσεις προσπαθούν να συνδεθούν ουσιαστικά με τους πελάτες και να τους προσελκύσουν μέσα από μοναδικές και εντυπωσιακές εμπειρίες που προσφέρουν.

ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραδοσιακή διαφήμιση είναι μονόδρομη: Με αυτή, ως ιδιοκτήτης επιχείρησης καλείστε μόνο να προωθήσετε το προϊόν που πουλάτε, ελπίζοντας να σας εμπιστευτούν οι πελάτες και να σας ακολουθήσουν. Όμως, το “experiential marketing” είναι αμφίδρομο. Οι πελάτες που θα αποκτήσετε θα είναι αφοσιωμένοι στα προϊόντα και στην επιχείρησή σας γιατί θα συμμετέχουν ενεργά στην εμπειρία που θα πραγματοποιήσετε για εκείνους. Θα δημιουργήσουν θετικά συναισθήματα. Η συγκεκριμένη μορφή marketing ονομάζεται και “marketing αφοσίωσης“.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Δεν είναι μία νέα στρατηγική διαφήμισης, είναι κάτι που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Το πιο γνωστό παράδειγμα “experiential marketing” ήταν αυτό που συνέβη το 1852 σε μία έκθεση. Ο Elisha Otis, εφευρέτης και έμπορος ενός ανελκυστήρα, βρήκε ένα έξυπνο τρόπο να διαφημίσει το προϊόν του μπροστά σε πλήθος. Ονομάστηκε “The Elevator Experiment“, εκείνος ανέβηκε σε μια ανοιχτή πλατφόρμα και λίγο πριν “χτυπήσει” στο έδαφος, την σταμάτησε με ένα μηχανισμό ασφαλείας.

ΕΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΊΟΝΤΑ

Σήμερα, το βιωματικό marketing είναι λίγο πιο περίπλοκο από αυτό που έκανε εκείνος ο εφευρέτης, αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο. Εάν οι πελάτες νιώσουν κάτι μέσα από την εμπειρία που θα τους προσφέρετε, θα βγείτε κερδισμένοι, χρησιμοποιώντας αυτό το είδος marketing. Πάντα η μνήμη δημιουργείται από το συναίσθημα. Συνεπώς τα άτομα που ένιωσαν κάτι κατά την διάρκεια μιας εκδήλωσης, δεν θα ξεχάσουν ποτέ τα προϊόντα που πουλάτε.

ΠΩΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΑ SOCIAL MEDIA

Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης βοηθούν περισσότερο το “experiential marketing” καθώς έχετε την δυνατότητα να γνωστοποιήσετε πιο εύκολα μία εκδήλωση που θα ετοιμάσετε. Με τα hashtags δίνετε την δυνατότητα στους συμμετέχοντες μιας εκδήλωσης που διοργανώσατε να μιλήσουν για την εμπειρία που βίωσαν. Επιπλέον με το live streaming μπορούν οι χρήστες των social media να βιώσουν την εμπειρία απομακρυσμένα.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ “EXPERIENTIAL MARKETING”

Εκτός από την αφοσίωση των πελατών, τα οφέλη που θα αποκομίσει μία επιχείρηση με το “experiential marketing”  είναι τα ακόλουθα:

  • δημιουργείται μια διαρκής σύνδεση ανάμεσα στον ιδιοκτήτη της επιχείρησης και στον πελάτη.
  • Είναι αυθεντικό: Οι αλληλεπιδράσεις των πελατών με την επιχείρηση είναι αυθεντικές και δημιουργείται ενθουσιασμός.
  • Δίνεται η ευκαιρία στους καταναλωτές να δοκιμάσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πριν προβούν σε αγορά.
  • Αυξάνεται η διαδικτυακή προβολή: Όταν ένας συμμετέχοντας στην εκδήλωση της εταιρείας, μοιραστεί την εμπειρία του στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, θα γίνει αυτόματα γνωστή η επιχείρησή σας σε χιλιάδες άλλους χρήστες χωρίς καν να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε κάποια άλλη στρατηγική digital marketing.
  • Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της εταιρείας
  •  Οι πελάτες νιώθουν ενθουσιασμένοι και χαρούμενοι και
  • συνδυάζεται πολύ εύκολα με άλλες στρατηγικές marketing για καλύτερα αποτελέσματα.
ΠΩΣ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΤΕ ΤΟ “ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ MARKETING

Εάν σκέφτεστε να πραγματοποιήσετε το “βιωματικό marketing”, ακολουθήστε τα παρακάτω βοηθητικά βήματα:

  • Θέστε ακριβείς στόχους: Αποφασίστε τι θέλετε να πετύχετε με το συγκεκριμένο τύπο μάρκετινγκ.
  • Γνωρίστε καλύτερα τους ήδη υπάρχοντες πελάτες: Δείτε πώς συνδέονται με την επιχείρησή σας, ποια κοινωνικά μέσα χρησιμοποιούν και αναρωτηθείτε τι μπορείτε να τους προσφέρετε για να ικανοποιήσετε τις ανάγκες τους.
  • Αποφασίστε το μήνυμα που θέλετε να συνδεθεί με την επιχείρησή σας. Λόγου χάρη, εάν πωλείτε βιολογικά προϊόντα ομορφιάς με μέλι, θα μπορούσατε να διοργανώσετε μια ξενάγηση καταναλωτών σε ένα χώρο με μελίσσια. Στόχος της ξενάγησης θα ήταν να δείξετε πως όταν ο άνθρωπος σέβεται τις μέλισσες, εκείνες τον ανταμείβουν με προϊόντα περιποίησης.
  • Επιλέξτε την εκδήλωση που θέλετε να πραγματοποιήσετε και κοινοποιήστε την στα social media. Μη ξεχάσετε να κάνετε live streaming. Δεν χρειάζεται να είναι πολυδάπανη, εάν είστε μια μικρή επιχείρηση. Μπορεί να είναι κάτι πιο μικρό, όπως η οργάνωση ενός σεμιναρίου σχετικού με τα προϊόντα που πουλάτε, μία ξενάγηση πελατών στο χώρο της εργασίας κλπ.

Ολοκληρώνοντας, φροντίστε να είστε δημιουργικός και να προσφέρετε κάτι χρήσιμο στους δυνητικούς πελάτες για να σας εμπιστευτούν. Μη ξεχνάτε πως το συναίσθημα είναι το “όπλο” σας για αποκτήσετε πελάτες και να δείτε θετικά αποτελέσματα με το experiential marketing”.

Job Quick Search

Cart

Καλάθι

Κοινοποίηση