Διευθυντής ξενοδοχείου: Tips σωστής διαχείρισης

Μετά από μεγάλη προσπάθεια και αρκετά χρόνια εργασίας καταφέρατε να κάνετε αυτό που θέλατε πάντα: να διευθύνετε ένα ξενοδοχείο. Και τώρα; Η διαχείριση ενός ξενοδοχείου μπορεί εύκολα να τρομάξει έναν νέο διευθυντή. Η προαγωγή σε διευθυντικό ρόλο συνοδεύεται με περισσότερες ευθύνες και ώρες δουλειάς. Μερικά μικρά μυστικά για την καλύτερη διαχείριση του προσωπικού, σίγουρα θα βοηθήσουν εσάς και κάθε νέο διευθυντή ξενοδοχειακού επιχείρησης.

ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ ΕΚΤΕΝΩΣ ΜΕ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ

Η συζήτηση με το αφεντικό σας, είναι η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε. Αφού τον ευχαριστήσετε θερμά για την προαγωγή που σας έδωσε, ζητήστε του διευκρινήσεις. Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε από την αρχή, τι περιμένει εκείνος από εσάς, ποιους στόχους πρέπει να πετύχετε και ποιο είναι το χρονικό διάστημα της επίτευξης τους. Μη φύγετε από αυτή την συνάντηση προτού σιγουρευτείτε πως κατανοήσατε πλήρως όλα όσα συζητήθηκαν.

ΑΝΑΘΕΣΤΕ ΣΑΦΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ

Έπειτα, ως νέος διευθυντής πρέπει άμεσα να επικοινωνήσετε με τους υπόλοιπους υπαλλήλους. Θυμηθείτε πως η επιτυχία ενός ξενοδοχείου καθορίζεται από την ομάδα των εργαζομένων και ποτέ μόνο από τον διευθυντή. Προσέξτε η συμπεριφορά σας να είναι επαγγελματική με όλο το προσωπικό. Ακούστε τους προσεκτικά και αναθέστε τους τα απαιτούμενα εργασιακά καθήκοντα. Βεβαιωθείτε πως δίνετε σαφείς οδηγίες στους υπαλλήλους ώστε να μπορέσουν και εκείνοι να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους αποτελεσματικά.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΣΥΧΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ

Για την καλύτερη επικοινωνία με το προσωπικό του ξενοδοχείου, υλοποιήστε συχνές συναντήσεις μαζί τους. Προτιμήστε να κάνετε μία εβδομαδιαία ομαδική συνάντηση και κάποιες συναντήσεις με τον κάθε εργαζόμενο μία φορά το μήνα ή και περισσότερο. Μη παραλείψετε την επιβράβευση της καλής δουλειάς του προσωπικού. Με αυτό το τρόπο οι εργαζόμενοι θα αποκτήσουν περισσότερα κίνητρα για να συνεχίσουν να είναι αποδοτικοί στις εργασίες που θα τους αναθέτετε.

ΒΡΕΙΤΕ ΕΝΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ

Αναζητήστε και βρείτε κάποιον που θα σας συμβουλέψει, έναν μέντορα για τα πρώτα σας βήματα στην διεύθυνση του ξενοδοχείου. Αν δεν γνωρίζετε ήδη κάποιον, μπορείτε να τον βρείτε σε κάποιο επαγγελματικό συνέδριο ξενοδοχοϋπαλλήλων. Μόλις τον βρείτε, ρωτήστε οτιδήποτε σας απασχολεί με την διαχείριση του ξενοδοχείου και ακούστε τον προσεκτικά. Πολλοί άλλοι διευθυντές ξενοδοχείων θα θελήσουν να βοηθήσουν με τις συμβουλές τους έναν νέο διευθυντή όπως εσείς.

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΣΥΧΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΤΟΜΕΑ

Ακόμη, φροντίστε να ενημερώνεστε συνέχεια για τις εξελίξεις του ξενοδοχειακού τομέα. Για να καταφέρετε αυτό, αφιερώστε καθημερινά μισή ώρα από τον χρόνο σας για να διαβάζετε sites ή περιοδικά που έχουν σχέση με την ξενοδοχειακή βιομηχανία. Συνεχίστε, επιπλέον, να βελτιώνεστε στην δουλειά σας, παρακολουθώντας νέα σεμινάρια.

ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Για να είστε καλός διευθυντής ξενοδοχείου, πρέπει να είστε πάντα παρών, να αντιμετωπίζετε τυχόν προβλήματα, να σιγουρεύεστε πως όλοι οι εργαζόμενοι εκπληρώνουν σωστά τα καθήκοντά τους  και να συζητάτε με τους επισκέπτες. Καλωσορίστε πάντα τους νέους επισκέπτες με χαμόγελο και κοιτώντας στους στα μάτια. Στην συνέχεια βεβαιωθείτε πως θα τους εξυπηρετήσουν σωστά οι υπάλληλοι της ξενοδοχειακής επιχείρησης.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

Επίσης, πρέπει να είστε προετοιμασμένος για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Εκπαιδεύστε την ομάδα σας με ένα σχέδιο δράσης για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση πυρκαγιάς ή σεισμού ώστε να εκκενωθεί με ασφάλεια το ξενοδοχείο. Φροντίστε να ελέγχετε συχνά και προσεκτικά τον εξοπλισμό και τα αποθέματα της ξενοδοχειακής επιχείρησης.

ΜΗ ΚΑΝΕΤΕ ΒΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

Ως διευθυντής, θα είστε υπεύθυνος και για την πρόσληψη νέων εργαζομένων. Θυμηθείτε, εάν χρειαστεί να προβείτε σε νέα πρόσληψη, να μη κάνετε βιαστικές κινήσεις. Ελέγξτε προσεκτικά τους υποψήφιους  και επιλέξτε αυτόν που θα ταιριάξει αρμονικά με το υπόλοιπο προσωπικό. Εάν ο νέος εργαζόμενος δεν ταιριάξει σωστά, θα δημιουργήσει πρόβλημα στη σχέση μεταξύ των εργαζομένων.

Συνοψίζοντας, η διαχείριση μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης μπορεί να γίνει πιο εύκολη, αν ακολουθήσετε τα παραπάνω tips. Kαι αν κάποια στιγμή, το άγχος σας μεγαλώσει, θυμηθείτε πως ο ρόλος του διευθυντή είναι ένα όνειρο ζωής για πολλούς εργαζομένους. Αναπνεύστε βαθιά και ζήστε το.