5 Βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός!

Κάθε εκπαιδευτικός αν θέλει να έχει μια επιτυχημένη πορεία θα πρέπει να έχει κάποιες συγκεκριμένες δεξιότητες. Ποιες είναι όμως αυτές οι βασικές δεξιότητες που θα κάνουν το επάγγελμα του πιο λειτουργικό;

Όλοι μας έχουμε περάσει από τα θρανία και ξέρουμε ότι οι περισσότεροι δάσκαλοι και καθηγητές που είχαμε αντί να προσπαθούν να προσφέρουν κάνανε απλά την “δουλειά” τους. Αυτός ο τρόπος όμως σίγουρα δεν σε κάνει επιτυχημένο. Τι ικανότητες θα πρέπει να έχεις λοιπόν για να ξεχωρίσεις σε αυτόν τον επαγγελματικό χώρο;

Πάθος

Για να καταφέρει ένας εκπαιδευτικός να μεταδώσει τις γνώσεις του στα παιδιά και να τους κινήσει το ενδιαφέρον θα πρέπει να έχει πάθος την ώρα της παράδοσης. Με το να προσπαθεί απλά να τα εξηγήσει σε καμία περίπτωση δεν θα καταφέρει να τραβήξει την προσοχή τους.

Γνώσεις

Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο αλλά δεν έχουν όλοι τις απαραίτητες γνώσεις. Ένας μαθητής και πόσο μάλλον ένας φοιτητής θα παρακολουθήσει πιο εύκολα έναν καθηγητή ο οποίος έχει και μερικές επιπλέον γνώσεις επί του κάθε θέματος και δεν γνωρίζει μόνο όσα γράφουν τα χαρτιά του. Έτσι θα είναι σε θέση να δώσει καλύτερες εξηγήσεις σε τυχόν ερωτήσεις που θα προκύπτουν και φυσικά καλύτερα παραδείγματα.

Τρόπο παρουσίασης

Ο πετυχημένος καθηγητής κρύβει μέσα του έναν μικρό ηθοποιό. Αν το καλοσκεφτείς δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να πρέπει να παρακολουθήσεις μία παρουσίαση και ο ομιλητής να είναι από αδιάφορος μέχρι και βαρετός. Αν θέλει λοιπόν ένας καθηγητής να κάνει το κοινό του να αφοσιωθεί στην παράδοση του θα πρέπει να βρει τρόπους με κινήσεις και με λόγια για να εκφραστεί, όπως καλή ώρα ένας ηθοποιός.

Σωστή διαχείριση χρόνου

Επειδή η διάρκεια του μαθήματος είναι 1 ώρα αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να την εξαντλεί με το να μιλάει και να παραδίδει. Το ιδανικότερο είναι  περίπου στο μέσω της παράδοσης να γίνεται με κάποιο τρόπο συζήτηση με τους μαθητές, επί του θέματος, ώστε να μπορούν να εμπεδώσουν όσα ειπώθηκαν και να μην βαρεθούν.

Επικοινωνία

Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζει το επίπεδο των μαθητών του ώστε να βρει τον κατάλληλο τρόπο για να επικοινωνήσει μαζί τους. Σίγουρα δεν έχουν όλοι το ίδιο επίπεδο, αλλά όπως καταλαβαίνεις δεν μπορείς να βρίσκεσαι σε μια τάξη του γυμνασίου και να μιλάς όπως σε ένα πανεπιστήμιο, δεν θα σε καταλάβει κανείς.