Online επιχείρηση: Πως να ξεκινήσεις και τι να προσέξεις

Δημοσίευση 21:09 04-11-2019
Εικόνα Online επιχείρηση: Πως να ξεκινήσεις και τι να προσέξεις

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθίζει παρά την σημερινή δύσκολη οικονομικά εποχή. Θέλεις να ασχοληθείς με το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά διστάζεις; Στην συνέχεια του κειμένου, θα παρουσιαστούν ορισμένα βήματα που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις μια online επιχείρηση. Επιπλέον θα παρουσιαστούν κάποια λάθη που γίνονται συνήθως.

ΟΙ ONLINE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Αν ανησυχείς για την έναρξη μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης, σκέψου πως πλέον οι περισσότεροι αγοράζουν αγαθά μέσω διαδικτύου. Οι online επιχειρήσεις είναι το μέλλον. Στην online επιχείρηση δεν θα χρειαστεί να πληρώνεις ενοίκιο για το φυσικό κατάστημα, ούτε διάφορους λογαριασμούς.

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ONLINE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Ως ιδιοκτήτης online επιχείρησης, είσαι εσύ το αφεντικό και δεν εξαρτάσαι από κανέναν. Επιπλέον έχεις ελεύθερο χρόνο και μπορείς να μετακινηθείς όποτε θέλεις. Την επιχείρησή σου την ελέγχεις από τον υπολογιστή και μπορείς να δουλέψεις από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Η online επιχείρηση προάγει επίσης την δημιουργικότητά σου και έχει δυνατότητα εξέλιξης.

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΜΙΑΣ ONLINE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Τα πρώτα βήματα που απαιτούνται για την ίδρυση μιας online επιχείρησης είναι τα ακόλουθα:

  • Να βρεις την έδρα της επιχείρησης: Θα χρειαστεί να ενοικιάσεις κάποιο μέρος σαν έδρα της επιχείρησης. Έπειτα το αντίστοιχο μισθωτήριο συμβόλαιο θα πρέπει να κατατεθεί στην εφορία.
  • Να ιδρύσεις ατομική επιχείρηση: Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ασφαλιστείς στο υποχρεωτικό ασφαλιστικό ταμείο (ΕΦΚΑ), να γίνει εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της έδρας της επιχείρησης και να ληφθεί "Βεβαίωση Έναρξης Δραστηριότητας". Επίσης θα χρειαστείς ταμειακή μηχανή ή λογιστικό πρόγραμμα για εκτύπωση αποδείξεων.
  • Να βρεις προμηθευτές προϊόντων: Αν δεν παράγεις δικά σου προϊόντα, θα χρειαστεί να βρεις κάποιους προμηθευτές για να σε προμηθεύσουν με τα προϊόντα που θα εμπορεύεσαι.
  • Να διαλέξεις εταιρείες ταχυμεταφορών (courier): Θα πρέπει να συνεργαστείς με μία εταιρεία ταχυμεταφορών για να μπορείς να στέλνεις τις παραγγελίες.
  • Να συνεργαστείς με λογιστή και δικηγόρο: Είναι απαραίτητοι για την δημιουργία της επιχείρησης
  • Κατασκευή e-shop και domain name: Το domain name είναι το όνομα που θα βρίσκεται το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.
  • Λογότυπο και εταιρική παρουσίαση: Μία ελκυστική εταιρική παρουσίαση θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό αλλά και να εκφράσεις την ταυτότητα της επιχείρησης.
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Στην συνέχεια, είναι χρήσιμο να ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές που θα σε βοηθήσουν στην επιτυχία της επιχείρησης. Πρώτα πρέπει να δημιουργήσεις μια καλή στρατηγική. Βρες κάποια ανάγκη της αγοράς που θα καλύψει το προϊόν σου. Μελέτησε το αγοραστικό κοινό και καθόρισε τους στόχους σου.

ΕΡΕΥΝΗΣΕ ΤΟΥΣ ΔΥΝΗΤΙΚΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Επισκέψου διαδικτυακά forum για να δεις τι ρωτούν οι χρήστες και τι προβλήματα προσπαθούν να λύσουν. Επίσης, επισκέψου ιστοσελίδες των δυνητικών ανταγωνιστών για να διερευνήσεις το περιεχόμενο και το αντικείμενο των δραστηριοτήτων τους. Δημιούργησε ένα προωθητικό μήνυμα και διάλεξε είδος καμπάνιας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

Κάνε την ιστοσελίδα σου εύκολη. Οι καταναλωτές θέλουν να βρουν τα προϊόντα εύκολα, γρήγορα και απλά. Επίσης, πρέπει να δημιουργήσεις εμπιστοσύνη στους πελάτες σου. Πρέπει να σημειώνεις τις απαραίτητες πληροφορίες που διασφαλίζουν τα δικαιώματα των πελατών αλλά και της επιχείρησης. Πληροφόρησε τους πελάτες για την προέλευση της εταιρείας και παρουσίασε λεπτομερώς πληροφορίες όπως "τρόποι πληρωμής", "τρόποι αποστολής" κτλ.

ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ

Σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μια φωτογραφία "πουλάει".  Είναι σημαντικό να έχεις πολλές φωτογραφίες των προϊόντων σου. Αν δεν υπάρχουν έτοιμες από τους προμηθευτές σου, θα πρέπει να δημιουργήσεις εσύ ή να πληρώσεις ένα επαγγελματία φωτογράφο. Ακόμα πρέπει να γράψεις αναλυτικές περιγραφές των προϊόντων. Μια πλήρης περιγραφή θα λύσει όλες τις απορίες που έχει ο πελάτης και θα αγοράσει πιο εύκολα κάτι από το e-shop.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕ ΤΟ E-SHOP ΣΟΥ

Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική για την επιχείρησή σας. Τα social media αποτελούν ένα από τους πιο αποτελεσματικούς και ευνοϊκούς τρόπους για να προωθηθεί μια επιχείρηση. Με το newsletter μπορείς να μετατρέψεις τους επισκέπτες σε αγοραστές. Με την αποστολή email, μπορείς να προσφέρεις στους πελάτες και τους συνδρομητές, ένα προϊόν για το οποίο έχουν δείξει ενδιαφέρον.

ΟΡΓΑΝΩΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΩΣΕ ΔΩΡΑ

Επιπλέον, μπορείς να οργανώσεις διαγωνισμούς για να προσελκύσεις περισσότερο κόσμο. Ως έπαθλο βάλε κάποιο προϊόν της επιχείρησης. Με αυτό τον τρόπο θα κερδίσεις επισκεψιμότητα. Μία όμορφη ιδέα, είναι να δίνεις κάποια δώρα. Μπορεί να είναι κάποιο δώρο μαζί με την παραγγελία χωρίς να το περιμένει ο πελάτης. Ο πελάτης θα εντυπωσιαστεί και πιθανότατα θα μιλήσει και σε άλλους για το συγκεκριμένο e-shop.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ: ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΜΦΑΝΕΣ ΣΗΜΕΙΟ

Οι περισσότεροι υποψήφιοι πελάτες ανησυχούν για τους τρόπους αποστολής και το κόστος τους. Έτσι, θα πρέπει να έχεις σε εμφανές σημείο ένα κουμπί που θα τους πηγαίνει στην σελίδα με τους τρόπους αποστολής. Δώσε στον πελάτη αρκετούς εναλλακτικούς τρόπους αποστολής. Επίσης σημαντικό είναι να ελέγχεις πάντα το απόθεμα που έχεις.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΙΣ ONLINE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα πιο σημαντικά λάθη που γίνονται στις online επιχειρήσεις είναι τα εξής:

  • Υπάρχουν πολλά βήματα για check out: Είναι η κυριότερη αιτία για την αναβολή ή την ακύρωση μιας αγοράς. Το check out πρέπει να είναι απλό ξεκάθαρο και σύντομο.
  • Μεγάλη επιπλέον επιβάρυνση με τα έξοδα αποστολής: Μη χρεώνεις με υπερβολικά ποσά τους πελάτες
  • Δύσχρηστο καλάθι αγορών: Κάνε εύκολη την προσθαφαίρεση προϊόντων χωρίς να επηρεάζεται η πλοήγηση των πελατών στο κατάστημα σου.
  • Υποχρέωση εγγραφής χρήστη πριν την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς: Μη βάζεις επιπλέον εμπόδια στην διαδικασία της παραγγελίας. Μπορείς να παρέχεις την δυνατότητα στον πελάτη να δημιουργήσει λογαριασμό στο τέλος της συναλλαγής.
  • Απόκρυψη στοιχείων επικοινωνίας
  • Έλλειψη δυνατότητας αναζήτησης
  • Λίγοι τρόποι πληρωμής
  • Έλλειψη εξυπηρέτησης πελατών: Βεβαιώσου πως το e-shop σου έχει τρόπους αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, μέσω livechat, τηλεφώνου ή email.

Αν ακολουθήσεις τις παραπάνω συμβουλές και αποφύγεις τα λάθη, η ηλεκτρονική σου επιχείρηση θα έχει εγγυημένη επιτυχία.

Μαίρη Κάντα

Εσύ τι λες;

Σχετικά άρθρα στην κατηγορία Tips:

Βιογραφικό: Τι να γράψετε, αν δεν έχετε προϋπηρεσία
Θέλεις να παραιτηθείς; Κάνε το με επαγγελματισμό
Ποια λάθη σε απομακρύνουν από την προαγωγή
Νέα εργασία: Τι να κάνεις και τι όχι την πρώτη εβδομάδα
Πώς θα γίνεις περισσότερο αποδοτικός στην εργασία
Πως θα αλλάξετε καριέρα με σωστά βήματα