8 συνηθισμένα λάθη στο Personal Branding

Η δημοτικότητα του personal branding έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια χάρη στα οφέλη που προσφέρει στον καθένα. Το να «χτίσει» κάποιος την προσωπική του επωνυμία για να τον βοηθήσει στον επαγγελματικό τομέα, είναι αρκετά δύσκολο. Γι’ αυτό το λόγο, γίνονται αρκετά λάθη. Για να μπορέσεις να αποφύγεις τα οκτώ πιο συνηθισμένα, διάβασε τις παρακάτω γραμμές όπου παρουσιάζονται αναλυτικά.

ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ PERSONAL BRAND

Το πρώτο και πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν πολλοί εργαζόμενοι είναι να μη έχουν personal brand γιατί θεωρούν πως δεν το χρειάζονται. Είναι αναγκαίο για όλους τους ανθρώπους. Μέσω του brand σου αποκαλύπτεις στοιχεία για το ποιος είσαι στο επαγγελματικό χώρο, ποιες είναι οι δεξιότητες που διαθέτεις. Λόγου χάρη, αν είσαι δικηγόρος και δεν έχεις προσωπική επωνυμία, δεν θα καταφέρει να σε προσελκύσει ένας δυνητικός πελάτης. Ή αν είσαι άνεργος, θα είσαι αόρατος στους υπεύθυνους προσλήψεων.

ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ

Δεύτερο σύνηθες λάθος που συμβαίνει κατά το «χτίσιμο» ενός personal branding είναι να μη γνωρίζεις ακριβώς ποιος είσαι. Πριν επιχειρήσεις να δημιουργήσεις το brand σου, αναρωτήσου αν ξέρεις καλά τον εαυτό σου αλλά και τι αντιπροσωπεύεις. Σημείωσε σε ένα τετράδιο ερωτήσεις για να θέσεις στον εαυτό σου όπως «ποιες είναι οι δεξιότητες μου;», «για ποιο πράγμα ξεχωρίζω;», «γιατί να προτιμήσει εμένα ο εργοδότης και όχι τον άλλο υποψήφιο;»  και μετά απάντησε τις. Βάλε το χαρτί σε εμφανές σημείο ώστε να μη ξεχνάς τις απαντήσεις που έδωσες.

 ΤΟ ΝΑ ΜΗ ΕΙΣΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ

Η μη αυθεντική προσωπική επωνυμία είναι άλλο ένα ατόπημα. Προσπάθησε να μη δημιουργήσεις το δικό σου brand με τις γνώμες που έχουν άλλα άτομα για σένα, γιατί θα γίνει αντιληπτό. Μη αυθεντικό θα είναι, ακόμα και αν πεις ψέματα για το ποιος είσαι. Κανέναν δεν βοηθούν οι μη αληθείς επαγγελματικές δεξιότητες. Εστίασε στις μικρές λεπτομέρειες που σε κάνουν μοναδικό. Για παράδειγμα, αν είσαι φωτογράφος και προτιμάς περισσότερο να ασχολείσαι με ασπρόμαυρα projects γνωστοποίησε το. Ένας πελάτης θα αναζητήσει εσένα γιατί θέλει να κάνει το συγκεκριμένο project.

ΟΧΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Η μη ύπαρξη συγκεκριμένων στόχων είναι ακόμη ένα συχνό λάθος που γίνεται στο personal branding. Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο, η προσωπική επωνυμία προήλθε από τον τομέα της διαφήμισης. Συνεπώς, πρέπει να θέσεις ορισμένους στόχους για να καθιερωθεί η προσωπική σου φήμη. Σημείωσε 3-4 στόχους που θέλεις να πετύχεις, όπως προαγωγή, νέους πελάτες ή μια νέα δουλειά και ένα πλάνο για το πότε θα τα καταφέρεις.

ΟΧΙ ΣΥΧΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Για να σταθεροποιηθεί το προσωπικό σου brand και να γίνεις γνωστός στο κοινό (εργοδότες, πελάτες) που σε ενδιαφέρει, είναι απαραίτητο το συχνό περιεχόμενο. Ωστόσο, αυτό πολλοί το ξεχνούν και είναι λάθος. Χωρίς να μοιράζεσαι συχνά περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα μπορέσεις να προωθήσεις τον εαυτό σου αποτελεσματικά. Σκέψου τις τηλεοπτικές διαφημίσεις προϊόντων: όταν βλέπεις συχνά ένα συγκεκριμένο προϊόν, σου δημιουργείται η επιθυμία να το αποκτήσεις. Κάπως έτσι φαντάσου τον εαυτό σου. Με την συχνή ανάρτηση δειγμάτων της δουλειάς σου, εμφανίζονται περισσότεροι πελάτες ή περισσότερες ευκαιρίες για ανέλιξη στην επαγγελματική σου ζωή.

ΣΥΧΝΗ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Επιπλέον, λάθος είναι η συχνή αναδημοσίευση περιεχομένου. Απέφυγε την γιατί με αυτό το τρόπο, δεν φαίνονται οι πραγματικές σου δεξιότητες. Με το «μοίρασμα» ενός άρθρου άλλου δημιουργού, δεν καταλαβαίνει το κοινό σου, τι σκέφτεσαι εσύ και τι άποψη έχεις. Άλλο σφάλμα στο personal branding είναι το να μη επικοινωνείς με το κοινό σου. Δεν αρκεί μόνο να δημοσιεύεις δείγματα της δουλειάς σου αλλά να κάνεις και συζητήσεις. Παραδείγματος χάριν, αν είσαι μακιγιέζ και δημοσιοποιήσεις μία φωτογραφία της δουλειάς σου, απάντησε σε πιθανές ερωτήσεις, ώστε να δημιουργήσεις σχέσεις με πιθανές πελάτισσες.

Τέλος, μεγάλο λάθος είναι να μη διαθέτεις προσωπική ιστοσελίδα και να βασίζεις το personal brand σου μόνο στα social media. Χρειάζεται να έχεις ένα ιστότοπο και ένα domain name με το ονοματεπώνυμο σου. Έτσι, όσοι σε αναζητούν διαδικτυακά, αυτός θα  εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα της Google με την φωτογραφία σου, δείγματα της δουλειάς σου και το βιογραφικό σου.